Kampanie reklamowe
Kampanie reklamowe przestrzegające o niebezpieczeństwie czyhającym w Internecie jest wiele zarówno tych telewizyjnych jak również radiowych czy internetowych.
Większość skierowanych jest do rodziców dzieci zachęcających do posiadania ochrony rodzicielskiej w postaci różnorakich programów, ale przede wszystkim zachęcających do poświęcania uwagi dzieciom oraz monitowania jak długo siedzą przy komputerach.
Nie chodzi o to by skutecznie zniechęcić do korzystania z zasobów Internetu, ale do tego by ludzie wiedzieli, w jaki sposób uchronić siebie i bliskich przed wirusami, nieodpowiednimi treściami.
Bardzo kontrowersyjną kampanią reklamową – telewizyjną była ta przedstawiająca dorosłego mężczyznę kontaktującego się online z dziewczynką, który kłamał, że ma lat kilkanaście.
Dzięki kontrowersyjności kampania zwróciła uwagę na możliwie występujący problem oraz niebezpieczeństwo otwierając oczy wielu rodzicom, których dotychczas nie interesowało, co robią ich dzieci w Internecie, czyli cel kampanii został osiągnięty.